ما در زمانی بی سابقه ای هستیم که با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 کرونا ، بخش مسافرت و گردشگری تقریبا تعطیل شده است .متاسفانه در این فصول همه شرکت های کوچک و بزرگ این نگرانی را دارند که چگونه در این شرایط همه گیری ویروس کرونا (covid-19) فعال باشند و بتوانند ادامه حيات بدهند.
در این میان رستوران ها و بارها و شرکت های مربوط به آنها مانند شرکت های تولید کننده تجهیزات آشپزخانه صنعتی با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و اقدامات پیشگیرانه بهداشتی که اعمال شده است این دغدغه را بیشتر از سایر شرکت ها دارند .
در حال حاضر ، ما با بسته شدن اجباری مراکز ارائه خدمات رفاهی ، اجتماعی و حتی مرزها و توصیه های بهداشت عمومی برای فاصله گذاری از نظر اجتماعی و نگرانی های قابل توجه در مورد سلامت عمومی جامعه و مصرف کننده روبرو هستیم. نیازی به تذکر درباره تغییرات بالقوه اجتماعی که ممکن است منجر به کاهش طولانی مدت در انجام سفر شود . لذا به دنبال روش هایی هستند که بتوانند در این شرایط همه گیری کرونا زنده بمانند . ما ایده هایی را با شما در میان می گذاریم.
با طی مراحل و رویه های خود به مشتریان خود اطمینان دهید که خطرات احتمالی همه گیری کرونا را جدی می گیرید . ما نباید حضور آنلاین در بستر اینترنت را فراموش کنیم ، زیرا این فصل دشوار جایی است که بیشترین فرصت برای ادامه فروش وجود دارد.
می توانید از کمپین های بازاریابی اجتماعی استفاده کنید تا مشتریان متوجه شوند که رستوران هنوز کار می کند. همچنین شرایطی را اتخاذ کنید که از طریق فروشگاه های آنلاین فروش غذا غذاهای خود را به دست مشتریان خود بدون نیاز به حضور در محل برسانید.
می توانید رستوران خود و کارمندان خود را در حالی که تمامی موارد بهداشتی مربوط به کرونا را رعایت کرده اند را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی نشان دهید . و یا حتی برای جلب بیشتر مشتری از طریق فروش آنلاین می توانید با ارائه بن تخفیف و برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی افزایش فروش چشم گیری را تجربه کنید . بسیاری از برند ها و رستوران های بزرگ این کار را با جدیت تمام انجام می دهند و از نتایج آن بسیار راضی هستند.
مراقبت از کارکنان در این شرایط ضروری است. اگر از پرسنل خود محافظت کنید ، مشتری محافظت می شود و باعث احساس رضایت مندی و برگشت مشتری می شود . برای افزایش اقدامات پیشگیری و محافظت می توانید از دستکش و ماسک و سایر اقدامات مورد نیار را انجام دهید .
به همین ترتیب می توانید علاوه بر ضدعفونی کردن غذاها قبل از تحویل آنها به توزیع کنندگان ، ظروف و مهر و موم های اضافی را انتخاب کنید که باعث بسته شدن و بهداشتی بودن بسته ها و کیسه ها شوند .
فیلم کوتاهی از اقدامات ایمنی و بهداشتی در رستوران خود را ضبط کرده و در شبکه های اجتماعی قرار دهید. به مشتریان خود اطمینان دهید که غذایی که از شما می گیرند ، سالم و همچنین خوشمزه است.
سخاوتمند باشید و بسته های کمک های اجتماعی تهیه کنید و آنها را برای پزشکان و کادر درمان و پرسنل بیمارستان و مراکز مراقبت از بیماران کرونا با نام و برند خود ارسال کنید که همین کار باعث برند سازی بسیار خوب برای شما می شود .
می توانید ترکت های کوچک با نام و برند خود با شعار در خانه بمانید ، ما همراه شما هستیم را برای منطقه این رستوران شما در آنجا می باشد را پخش کنید و در کنار آن منوی غدایی خود به همراه سرویس هایی که در زمان همه گیری کرونا ارائه میدهید را تبلیغ کنید.
قطعا شما و مجموعه شما دارای یک هزینه ثابت قابل توجهی برای راه بری مجموعه خود دارید ، با توجه به وجود کارمندان در بخش های مختلف و تجهیزات مختلف .
با توجه به شرایط موجود و نوع فعالیت شرکت های خیلی از شرکت ها به دورکاری روی آورده اند ولی با توجه به نوع فعالیت رستوران ها ، دورکاری برای رستوران ها بسیار دشوار می باشد .
بنابراین به کمک و راهنمایی مدیریت نیاز دارد. در اینجا برخی از توصیه های ما در مورد کنترل این وضعیت وجود دارد که با شما به اشتراک میگذاریم.